מגזין באזזז

מושלים לא רק בסווינג

עדכון אחרון: 15/06/2015 | מאת: אייל גולדמן
היום לפני שלושים שנה בדיוק נכנס האלבום "בראדרז אין ארמז" של להקת דייר סטרייטס לראש מצעד המכירות האמריקאי. האלבום נשאר במקום הראשון למשך תשעה שבועות, והכתיר סופית את הלהקה כאחת הגדולות בכל הזמנים.

האלבום יצא ב-13 למאי, 1985, והפך לאחד הנמכרים בהיסטוריה (30 מליון עותקים עד היום). הוא אחד הראשונים שהוקלטו מראש לטובת פורמט הקומפקט דיסק (האלבום הוקלט בצורה דיגיטלית) והראשון שמכר מליון עותקים בפורמט הדיגיטלי החדש. למעשה, לפי ציטוט של עובד חברת תקליטים, הביקוש לאלבום היה כל כך גדול ב-1985 שרוב מפעלי ייצור הדיסקים בעולם עסקו בייצור עותקים של "בראדרז אין ארמז" , ולא השאירו סיכוי לאחרים...
האלבום הופק ע"י ניל דורפסמאן ומארק קנופלר, מנהיג הלהקה. ההקלטה באולפני אייר (השייכים למפיק הביטלס ג'ורג' מרטין) ערכה מספר חודשים, כשבהקלטות השתתפו חברי הלהקה המתחדשת (מההרכב המקורי נשאר רק הבאסיסט ג'ון אילסלי וכמובן קנופלר עצמו). לאחר מספר נסיונות, הוחלף המתופף טרי ויליאמס בעומר חאקים, שהקליט את כל תפקידי התופים ביומיים וחזר לעבודתו הקבועה עם סטינג. באופן אירוני, תפקיד התופים הזכור ביותר באלבום, הפתיח של "מוני פור נאטינג", הוא הזכר היחיד לנגינתו של ויליאמס באלבום....

באלבום תשעה שירים, שמונה מהם יצאו בתור סינגלים, מספר בלתי נתפס בכל צורה שהיא. הלהיטים הגדולים הם כמובן "מאני פור נאטינג" (שזכה לאחד הקליפים המשודרים ביותר בתולדת אם טי וי) ו"וואק אוף לייף", אבל לנו נראה שאין שיר לא מוכר מהאלבום הנ"ל. הקהל הישראלי התחבר במיוחד לשיר הנושא, וכמובן שהגעת הלהקה לפתוח את סיבוב ההופעות הבינלאומי שלה בישראל לא הזיקה למכירות מטורפות גם בישראל.

ולסיום, לאחר שנים רבות, הנוסטלגיה התחזקה, וכל אלבומי הלהקה יצאו מחדש בויניל, כולל "ברארדז" בעצמו. הסאונד שלו מצוין, אבל באופן מפתיע, נראה לנו שהדרך הנכונה לשמוע את האלבום היא דווקא בדיסק.