הפעילות המבורכת של הדפסה מחודשת של תקליטים ישראלים ממשיכה עם שני אלבומי מופת, כאלה שעזרו לעצב את האופי והסאונד של הרוק הישראלי - "מזל גדי" של אריק איינשטיין ו"אדם בתוך עצמו" של שלום חנוך. שניהם יוצאים מחדש בהפצת אן אם סי יונייטד בשבוע הקרוב, בגרסאות 180 גרם מהודרות.
"מזל גדי" הוא אלבומו השני של אריק איינשטיין מ-1968, והראשון בחברת CBS. זהו שיתוף הפעולה הראשון של איינשטיין עם שלום חנוך, שהלחין את כל שירי האלבום וגם כתב חלק ממילות השירים. על העיבודים הופקד אלכס וויס, שיחד עם תזמורת CBS נתן לאלבום אופי ג'אזי והעיבודים עצמם בעלי אופי וצבע שלא הורגלנו לקבל בישראל בשנות השישים. איינשטיין הקליט את האלבום לאחר שעזב את החלונות הגבוהים ואת חנוך פגש באחת מהופעות הלהקה. הוא התרשם מהקיבוצניק הצעיר שבדיוק השתחרר מלהקת הנח"ל, והחליט להפקיד בידיו את האחריות לכתיבת האלבום. כאמור, חנוך הלחין וכתב את רוב שירי האלבום, יחד עם מילים של מרים ילן שטקליס ("רוח רוח"), לאה גולדברג ("מדוע הילד צחק בחלום)", אריק איינשטיין ("הימים העצובים הארוכים", "כתר של זהב") וחברו של חנוך לקיבוץ משמרות, מאיר אריאל ("מכופף הבננות", "סיפור מותם של עלמה ועלם"). האלבום הוא אולי לא רוקיסטי כמו האלבומים הבאים של איינשטיין, אבל מהווה את הסמן הראשוני לשינוי המחשבתי שעבר עליו בדרך לעבודה עם הצ'רצ'ילים ובכך לשנות את אופי המוסיקה העברית לנצח. בהמשך שיתפו אריק איינשטיין ושלום חנוך פעולה בעוד שלושה אלבומים ששינו את החוקים במוזיקה העברית - פוזי, שבלול ופלסטלינה וגם כחלק מחבורת לול המיתולוגית. בסוף התקופה החליט חנוך שעליו להתחיל קריירה בחו"ל, ועזב לאנגליה ב-1971.
מה שמביא אותנו לתקליט השני שיוצא בשבוע הבא, "אדם בתוך עצמו" מ-1977. ב-1971 הוחתם שלום חנוך על חוזה הפקה עם דיק ג'ימס, מנהלו של אלטון ג'ון. הוא הקליט אלבום אחד בשפה האנגלית, "Shalom", מלווה בנגניו של אלטון ג'ון. השירים באלבום היו חידושים באנגלית לשירים ותיקים שלו וגם שירים שחידש בעצמו בהמשך בעברית. האלבום נחשב לכישלון מסחרי, אבל זכה להפצה בארץ בתקליט (נכון להיום ניתן להשיג אותו רק בויניל). חנוך חזר לארץ והקים את להקת "תמוז" עם אריאל זילבר (במקור עם דני ליטני ומתי כספי), שנחשבת עד היום לאחת החשובות בתולדות הרוק הישראלי, עם להיטים כמו "הולך בטל" ו"סוף עונת התפוזים". הלהקה הקליטה אלבום אחד ולמרות ההצלחה שלו ושל סיבוב ההופעות שליווה אותו, הלהקה התפרקה עקב ויכוחים בין חנוך לזילבר וחוסר כדאיות כלכלית של ההפקה כולה. בשנים אלה חווה חנוך גירושים מאשתו הראשונה וכל הנתונים הללו הביאו לאלבום "אדם בתוך עצמו", אלבום הסולו הראשון שלו בעברית.
האלבום בהפקתו של לואי להב מורכב משבעה שירים ארוכים מהרגיל ("טיול ליפו" עובר את לו את העשר דקות), שהולחנו ונכתבו בעיקר על ידי חנוך. השיר "שביתה" שפותח את האלבום נכתב למילותיו של מאיר אריאל (תמיד הג'וקר שצץ בכל אלבום) ובונה קו מלנכולי ואישי, מילים של אדם שחווה את החיים ובעיקר את הזרות והבדידות מול העולם. האלבום ברובו קודר ומינור, אבל למרות כל העצב והדכדוך, הוא נסגר עם "רק לרקוד", סוג של פרס למי שצלח את כל האלבום, שנכתב במשותף עם מאיר אריאל, יעקב רוטבליט ודורי בן זאב ופשוט מבקש לשחרר את כל הלחצים שמסביב ורק לרקוד. האלבום זכה להצלחה מסחרית גדולה והביא גם לסיבוב הופעות משותף אחרון עם אריק איינשטיין ב-1979, שבו ניכר כי הקהל הצעיר בא בשביל חנוך, דבר שהגדיל את פחד הבמה וחוסר רצונו של איינשטיין להופיע.
כאמור, שני האלבומים יצאו במהדורות 180 גרם ויהיו זהות להדפסות המקוריות. "אדם בתוך עצמו" זכה לעטיפה נפתחת (גייטפולד) ושניהם יוצאים במהדורה מוגבלת של 500 עותקים, שהודפסו (לפי מקורות חברת התקליטים) מסרטי ההקלטה המקוריים. נמשיך לעדכן אתכם על ההדפסות המחודשות הבאות עלינו לטובה בהמשך (רמז - לא רק רוק ישראלי....)