היום נציין 48 שנים למותו של אחד מגדולי זמרי הנשמה שמת בטרם עת, אוטיס רדינג. רדינג מת בתאונת מטוס שהתרסק לאגם מונונה בויסקונסין, שלושה ימים לאחר שהקליט את " Sittin' On) The Dock Of The Bayׂ)". הוא השאיר אחריו אישה ושלושה ילדים ולמרות גילו הצעיר (26) השאיר אחריו קאנון הקלטות מכובד שהשפיע בזמן אמת על כל תעשיית מוסיקת הסול, B&R ואפילו הFאנק שהחל להיווצר באותן שנים. כרגיל, נציין את מותו בצורה של השירים המומלצים שלו, איתם נחגוג את חייו.
These Arms of Mine
הלהיט הראשון של רדינג (אותו גם כתב) וזה שגרם לגילוי שלו על ידי הלייבל STAX - אוטיס השתרבב לסשן הקלטות בתור הנהג של אמן אחר בשם ג'וני ג'נקינס ושר את השיר לג'ו גל'ין מאטלנטיק רקורדס (שעבדו יחד עם STAX). הביצוע שלו העיף את הבחור לשמיים, ששלח אותו להקליט את השיר בממפיס באולפן של STAX. התוצאה? 800 אלף עותקים שנמכרים ומביאים לו את הלהיט הראשון שלו.
i've been loving you too long
"Otis Blue/Otis Redding Sings Soul", אלבומו השלישי של רדינג, מכיל בסה"כ שלושה שירים מקוריים אותם כתב, מתוך 11 שירי האלבום שהוקלט תוך 24 שעות. נשמע קצת כמו חלטורה, לא? אז זהו, שאצל אוטיס רדינג זה נקרא "קלאסיקה" - חלק קבוע ברשימות "100 האלבומים הגדולים של כל הזמנים" של כל מדיה אפשרית ונבחר לא פעם כאלבום הסול הטוב יותר של כל הזמנים. אז השיר הראשון שרדינג כתב (יחד עם ג'רי באטלר) מהאלבום הוא השיר הבא.
Respect
איזה כבוד אריתה פרנקלין הביאה למין הנשי כששרה את השיר הזה....אבל אין מה לעשות, את השיר כתב אוטיס כתחינה לאישה שלא מכבדת אותו והוא יתן לה כל מה שתבקש. אצל אריתה (ששינתה קצת המילים) מדובר בהצהרה של אישה שמודיעה שהיא לא פרייארית של אף אחד. בכל מקרה, מדובר באחד משירי ה-B&R הגדולים בכל הזמנים.
Try a Little Tenderness
קיימות הרבה גרסאות לשיר הנפלא הזה, הראשונה מ-1932.אבל אם יש אמן אחד שהפך את השיר לשלו במלוא מובן המילה, הרי זה אוטיס רדינג - השיר מתחיל כבלדה קורעת לב שמתפתחת לאט לאט לקטע שעולה למעלה עד לשיא מרים שקשה לדמיין מאיפה הוא בא. הרבה ראפרים רצו לשים את היד שלהם על קטע השיא של השיר, שכולל ברייק תופים היסטרי, עד שקניה ווסט וג'יי זי שמו את הכסף הנכון ויצרו את "Otis", שבנוי ברובו משתי השניות של ברייק התופים של השיר (3:05 לתוך השיר המקורי).
Sittin' On) The Dock Of The Bayׁׂׂׂׂ)
ג'ימי הנדריקס, טופאק, אלביס פרסלי - כולם בנו קריירה מקבילה לאחר מותם. אבל האמן הראשון שהוציא להיט לאחר מותו הוא אוטיס רדינג - השיר הוקלט כאמור שלושה ימים לפני מותו, בהפקתו של סטיב קרופר (שכתב איתו את השיר). השיר הראה על שינוי במחשבה של רדינג, לכיוון פופי יותר. המילים נכתבו תוך כדי סיבוב הופעות אירופאי ובזמן חופשה על סירה (הסאונד של הגלים והשחפים התווסף להקלטה כבקשה של רדינג לפני מותו כמחווה לסיטואצית הכתיבה הנ"ל). השריקה בסוף השיר הייתה כורח המציאות - אוטיס פשוט שכח מה רצה לשיר שם והתכוונן להקליט מילים חדשות כשיחזור לאולפן. אבל זה לא ממש קרה....(את השריקה שלו החליפו בשריקה של סאם טיילור, אחד הנגנים שלו). השיר יצא באלבום באותו השם, שניהם הגיעו למקום הראשון במצעד האמריקאי, פעם ראשונה שאמן מת מגיע לראש מצעד הפזמונים עם אלבום חדש.
השפעתו של אוטיס רדינג מהדהדת עד היום, כשהמגוון המוסיקלי של מעריציו מרשים ביותר - מלד זפלין לג'ניס ג'ופלין, ג'ורג הריסון, מרווין גיי, הרולינג סטונס, קניה ווסט, ותכלס, כל זמר סול שבא אחריו. מעניין מאוד מה היה קורה אם אוטיס לא היה עולה על אותו מטוס, כמו שג'ימס בראון טען שאמר לו לא לטוס באותו מטוס... למזלנו, המוסיקה נשארה.