מגזין באזזז

פופ.איש - חדש על המדף

עדכון אחרון: 08/01/2016 | מאת: Pop-ish
פלאור איסט הוציאה את אחד מאלבומי הפופ המפוספסים של השנה (אבל יש לה תירוץ טוב), ג'וני גרינווד ושי בן צור מחזירים את הכבוד לראג'סטאן ודיויד בואי מלך !

Fleur East - Love, Sax and Flashbacks (אן אם סי יונייטד /SONY MUSIC )

לפעמים כל מה שנדרש זאת הזדמנות שנייה - פלאור איסט הלונדונית בת ה28 כבר התקבלה לעונה השנייה של האקס-פקטור הבריטי ב2005, כחלק מהרכב הבנות  Addictiv Ladies , לצערה ההרכב הודח בתכנית הראשונה והיא חזרה לחיים הלא זוהרים של מלצרית מזמרת/דוגמנית כושר מתבגרת.

אחרי שנים בהן הייתה בדיכאון וכאשר חשבה כבר לוותר על חלום המוזיקה חבריה הקרובים הציעו לחזור שוב לתוכנית שצילקה אך הפעם להתמודד סולו. כמו בכל סיפור סינדרלה אותה אישה שכשלה בעבר הפכה את הסיבוב השני שלה בתכנית (בקבוצת "הבוגרים" של המנטור סיימון קאוול) למצליחה ביותר, למעשה מהרגע בו ביצעה את הלהיט Uptown Funk  של מארק רונסון וברונו מארס היה ברור שהתכנית קטנה עליה והיא רק ממתינה שהיא תסתיים כדי לפרוץ בענק.

הביצוע הבלתי נשכח בתכנית הגיע בין לילה למקום ראשון במצעד ההורדות של אייטונס, זכה לעשרות מיליוני צפיות ביוטיוב ויותר מכך – הוא גרם לחברת התקליטים של רונסון להקדים את יציאת השיר (שיצא באותם ימים באופן רשמית רק בארה"ב) בחמישה שבועות כדי לנצל את המומנטום בממלכה הבריטית, תראו מה ביצוע מוצלח אחד יכול לעשות.

אלבום הבכורה של פלאור, Love, Sax and Flashbacks , יצא בסוף השנה כשניתן לשמוע בבירור שכל מה שהלייבל שלה SYCO  (הלייבל של סיימון קאוול כמובן) חשב עליו זה לייצר שורה של להיטים שמזכירים את הסאונד הפאנקי/גרובי של Uptown funk. זה עבד להם טוב יותר מהמצופה עם השיר SAX (You better play that sax  ( שקלע בול בכל נקודות החוזקה של איסט והביא גרסה נשית, חזקה ומתוחכמת לשיר של רונסון. באלבום המלא ניתן לשמוע המון שירים מרימים באותה הרוח, תחשבו על טינה טרנר, ג'נט של סוף שנות השמונים או ניקה קוסטה הבוגרת ואתם לגמרי שם.



Shye Ben Tzur and Jonny Greenwood – Junun (אן אם סי יונייטד / ATC MANAGEMENT)

אחסוך לכם את ההיכרות עם ג'וני גרינווד, יש לו ערך ויקיפדיה מכובד בו אתם יכולים לקרוא על פועלו העשיר של הגיטריסט המכובד הזה. שי בן צור הישראלי הוא שם עולה בתעשיית המוזיקה העולמית ועבורו האלבום הזה – בשיתוף הרג'סטן אקספרס – הוא דריסת רגל משמעותית בתעשיית המוזיקה העולמית.  הביוגרפיה שלו מזכירה כל התאהבות של בחור מערבי בעולם המסתורי של המוזיקה ההודית, אחרי שנכח בנערותו בהופעה של המוזיקאים זאקיר חוסיין והאריפראסאד צ'אוראסיה חייו השתנו והוא החליט ללמוד מאפס את צלילי המזרח.

הוא הקליט במשך שנים מוזיקה בז'אנר שנקרא קאוואלי וחיבר שירים בעברית, אורדו והודית עד שבשנה שעברה נוצר החיבור עם גיטריסט רדיוהד ג'וני גרינווד ודרכו נולד האלבום המשותף שהוקלט בליווי המפיק הא ג ד י נייג'ל גודריץ'.  Junun (מאניה באורדו) הוא אלבום של מוזיקה הודית אקספרימנטלית שמיועד לאוזניים מערביות ובהתאם הביקורת משבחות מקיר לקיר - ציון ממוצע של 80 בקונגלומרט הביקורות metacritic – בתורה/נביאים/כתובים של ההיפסטרים, פיצ'פורק, קיבל האלבום ציון גבוה של 8 כשהמבקר מציין שהיצירה של בן צור מצליחה להיות בו בעת מסע מרתק עבור המאזין המערבי בזמן שאין בה טיפת התנשאות כלפי התרבות אותה היא מחקה. סרט שמתאר את תהליך ההקלטות יצא גם הוא בשנה שעברה. בקיצור – גאווה ישראלית.



David Bowie - Blackstar (אן אם סי יונייטד / SONY MUSIC)

כבר לא עושים קאמבקים כאלה. מאז חזרתו מעשור של דממה ב 2013 עם the next day, דיוויד בואי חווה את השנים המצליחות ביותר בקריירה בת היובל שלו. הזמר/כותב/מלחין/שחקן/צייר/תסריטאי/מעצב/מוזה/אלוהים/אחר שעשה כבר את כולם ואת הכל חזר לתעשיית המוזיקה מלווה בהילה של מלוכה שאין דבר שיכול לפגוע בה, ההתנהלות שלו מבריקה, היות והוא החליט שהוא כבר מבוגר מכדי להופיע כל שיר חדש מלווה בקליפ יפה יותר ופורץ דרך יותר מקודמו, הוא ויתר על המגבלות הז'אנריות הקטנות שהיו לו מלכתחילה והוא מקליט יצירות ג'אזיות ארוכות וגם שירי פאנק קצרים ובועטים ובעיקר משאיר בכל פעם טעם גדול של עוד.
אם אלבום הקאמבק הקודם שלו היווה חזרה לסאונד המפואר של בואי בתקופת סטארדסט/האנקי דורי, בבלאקסטאר הוא פורץ גבולות. בכלל, היצירה הזאת שהתחילה כחלק מתהליך העבודה על המחזמר הראשון שלו LAZARUS  לא התנהלה כמו שום קמפיין של אלבום שאנחנו זוכרים.

רשימת השותפים שלו להקלטת האלבום מגוונת במיוחד ונעה בין ג'יימס מרפי מlcd soundsystem , דרך מארק גווליאנה שהקליט גם עם אבישי כהן ומביא איתו ניסיון ג'אזי אדיר ועד דרק טראק מהרכב הבלוז Tedeschi Trucks Band. טקטיקת "אני אמנם דוד בגיל אבל בא לי להתפרע" נכנסה לפעולה.

רק אתמול הוציא בואי את קליפ מטריד/עוצר נשימה לשיר LAZARUS בבימוי של בימאי "שובר שורות", יוהאן רנק, בו הוא מגלם את תפקידו של נביא זעם עיוור במחלקה סגורה ומפגין את כישורי הריקוד המפורסמים שלו והוא כבר מסתמן כאחד הקליפים הטובים ביותר בקריירה של בואי. בקיצור, אם על כל יוצר שזיקנתו מביכה אותו ואותנו יהיה לנו דיויד בואי – דיינו.