Sanctuary
"Bitches Brew" מ-1970 מסכם תקופה של התנסויות שהחלה כשנתיים לפני, בה דיוויס מתחיל צאת מאיזור הנוחות שלו ומתחיל לשלב גיטרות חשמליות, נגנים צעירים ובועטים ותחושה שהכל אפשרי. התוצאה? ערבוב בין רוק, ג'אז ותחושה קצת פסיכדלית.
Zimbabwe
אם חשבתם שהקטע הקודם קשוח, כדאי שתשבו - מדובר פה בהופעה חיה מיפן, שבה כל ההרכב עף לחלל, עם גרוב רוקי עצבני, גיטרות מייללות ותופים שנותנים בראש. 41 הדקות המוטרפות האלה נחתכו לשני צידי התקליט הראשון באלבום הכפול "Pangaea", שהוקלט ב-1 לפברואר 1975 (זוהי הופעת הצהריים של אותו תאריך. הופעת הערב הוקלטה ויצאה בתור "Agharta", גם הוא אלבום פסיכי בפני עצמו, ושווה לשמוע את שניהם כדי להבין כמה שונה יכלה להשימע הופעה של מיילס בהפרש של כמה שעות.
Jean Pierre
1981 הייתה שנת הקאמבק של דיוויס, אחרי יותר מחמש שנות שבתון, וכאן אנחנו מקבלים הקלטות של ההופעות הראשונות שלו עם ההרכב החדש שכולל את מרכוס מילר על הבאס ואל פוסטר על התופים, שמביאים לנו כאן גרוב על סף ההיפנוטי, מצע לאחד הקטעים הפ'אנקים ביותר שמיילס יצר."We Want Miles" הוא אלבום שמקדים את זמנו מבחינת גרוב, ויש אומרים שדיוויס היה מודע כבר להיפ הופ שהתפרץ ברחבי ני יורק ויצר בחשיבה שתתכתב עם הז'אנר החדש.
מיילס דיוויס נפטר ב-1991, לאחר פריחה מחודשת של הקריירה הארוכה שלו. הכתיבה והנגינה שלו ממשיכות להדהד דרך המוסיקה של כל מי שבא אחריו, כי את ההשפעה שלו אי אפשר שלא לקבל, בין אם אתה מודע לה או לא....