Taxman
כמה רעשי רקע לא ברורים, ובום!!! גרוב מהודק של באס\תופים נוחת לכם באוזניים, וגיטרה שנותנת בראש...מישהו אמר Pאנק רוק? אז זהו, שכן, ג'ורג הריסון הצליח לעשות את הבלתי יאומן וגרם לביטלס להישמע כמו להקת גראז' אמריקאית, עם סאונד תופים שגרם למוסיקאים לפרק ולהרכיב את האולפן מחדש במאבק ליצור את הסאונד של רינגו מחדש. הסוד? שמיכה בתוף הבס.....
"Taxman" הוא גם אולי השיר הראשון של הביטלס שעוסק בנושא שאינו אהבה ורוח נעורים, אלא במשהו "אמיתי", רמת מיסוי הפרועה שהתקיימה בבריטניה באותן שנים,ומשם הדרך לשירי מחאה קצרה מאוד...
Eleanor Rigby
מעריצי הביטלס לא היו זרים לכלי מיתר ("Yesterday" עשה את זה שנה קודם), אבל כאן מדובר במשהו די מהפכני - אין אף ביטלס מנגן באלינור ריגבי!!! פול מקרטני שר כאן על רקע קבוצת כלי מיתר, כשלנון מספק קולות רקע, והמילים עצמן הן עבודת צוות של כל חברי הלהקה. וגם אם יש אלפי שירים בעולם שמתארים את תחושת הבדידות בו, כאן מדובר בשיר שהצליח להתעלות על רובם.
כמו שכתבנו קודם, את האלבום הקדים סינגל, "Paperback Writer" עם הבי סייד "Rain", כנראה הבי סייד הכי מוצלח של הביטלס. השיר זכור במיוחד בזכות התיפוף המעולה של רינגו, השימוש בשירה מנוגנת לאחור, והמיקס שהיה בווליום חזק במיוחד, תודות לציוד החדש באבי רוד. את שניהם תוכלו למצוא כאן.
אחרי כזה אלבום אין דרך חזרה - הביטלס פורשים מהופעות, טסים להודו, מתסגרים באולפן ומקליטים אלבומי מופת. נפגש כאן בראשון ליוני 2017 לדבר על האלבום הבא, משהו עם לבבות בודדים.... למיטבי לכת נמליץ להקשיב לאלבום בגרסת הויניל המחודשת, שמצליחה להעביר גם מאזינים ותיקים חוויה חדשה מבחינת הסאונד.