לפני שלושים שנה, חברו חמישה מוזיקאים ישראלים צעירים ומוכשרים, שרצו להלחין ולבצע יחד ג'אז מקורי ועכשווי. כך נולד הרכב הפיוז'ן הישראלי משיכת יתר. לשם יש משמעות משולשת: האוברדראפט המוכר לכולם כמינוס בחשבון הבנק; נגינה שהיא מבחינה ריתמית מאחורי הפעמה; ואימון בהפקת צליל באמצעות נגינת צלילים ארוכים. ואכן, חברי ההרכב מעידים שנכנסו לא פעם למצב של משיכת יתר - גם בבנק, גם מבחינה מוזיקלית-ריתמית וגם באימונים ארוכים.
מבחינה מוזיקלית, היה זה סגנון המתאים ביותר להגדרה של פיוז'ן, החומרים היו מקוריים בלבד ופרי עטם, וההרכב פעל בהצלחה במשך 11 שנה. בסופו של דבר התפזרו, כי החברים הרגישו שהם רוצים להקדיש יותר זמן להתפתחות מוזיקלית אישית.
עכשיו, לראשונה אחרי כמעט 25 שנים, יוצא אלבום כפול שכולל את שני האלבומים של ההרכב (שהפכו פריטי אספנות לאורך השנים):
(Sweet Beginning (1989
(Breeza (1992
בפסטיבל ג'אז בים האדום 2016, באיחוד ראשון מאז הפירוק לפני 19 שנה, ינגנו קטעים מן האלבום היחיד שהוציאו ויחשפו קטעים נוספים שנכתבו מאז, מקצתם אף הוקלטו, אך מעולם לא יצאו לאור. החברים, היום בשנות החמישים והשישים לחייהם, אכן התפתחו להפליא בזמן שחלף, והיום הם חמישה מוזיקאים מגובשים, פעילים ויצירתיים העושים חיל בהופעות, ביצירה מקורית ובהוראה, איש איש בתחומו. אחרי כמעט עשרים שנה, בשלה העת למפגש מחודש של חמשת האנשים של משיכת יתר.
פריט טריוויה חשוב של הג'אז הישראלי רשום על שם ההרכב. אלבומם, שיצא לאור בשנת 1989, חנך את העידן הדיגיטלי והיה האלבום הראשון בארץ של מוזיקת ג'אז אשר יצא לאור בפורמט של תקליטור. היה שלום הויניל, ברוך הבא לדיסק שכולו משיכת יתר.
רשימת שירים:
Zone A
Renovation
Breeza
Don't Know Why
Tzutzik
Personal Changes
Sweet Pianola
Spring Of '83
Empty Space
Riga Blues
Ponti
Red Life
Dr. Berman