בראשית ברא אלוהים את השמים ואת הארץ ואת האחים המוזרים ג'אד ודיויד פייר שמנגנים ביחד מתחילת היקום או הלכה למעשה 42 שנים מאז איחדו כוחות ויסדו את ההרכב Half Japanese. כבר אז, ב-1974, הם לא דרשו הרבה: מערכת תופים שאפשר לחבוט בה וגיטרה חשמלית שמרשרשת רעשים במעין גישה רזה של "עשה זאת בעצמך" שבמובנים רבים הקדימה את ה-Pאנק והלואו-פיי בכמה שנים טובות. באופן מפתיע זה תפס, ולפחות במונחים של מוזיקה אלטרנטיבית Half Japanese כלהקה (והאחים לבית Fair ביחד או לחוד) זכו להכרה הפכו לשם דבר, חותם של איכות בשיחת ניימדרופינג אופיינית והאחים אפילו צירפו מתופף כדי שכל אחד מהם יוכל לאחוז בגיטרה.
האלבום החדש, "שקשק, קִרְקֵר וצווח" (שמגיע כמה חודשים אחרי אלבום של Half Japanese שיצא מוקדם יותר השנה) הוא חזרה לשורשי השורשים של הצמד בו אחד מהם (לא ברור מי!) מתעלל בגיטרה והשני (גם לא ברור מי!) חובט בתופים כאילו מדובר בשטיח מאובק כשברקע מאוזכרים מאדי ווטרס, סאני בוי וויליאמסון, פופאי, אברהם לינקולן כערפד צמא דם ואד ווד לצד שלל סיפורים ביזאריים כמו חוויה מתקנת של דיקור סיני עם גרזן שמשלימים אלבום לואו-פיי מופרע, בלוזי ניסיוני וחייזרי, מעין שילוב מושלם בין הרזידנטס, דניאל ג'ונסטון, בו דידלי, אריאל פינק, Ween המוקדמים ו-Parquet Courts. וככל שהשירים באלבום הזה יותר עקומים מבזנט שמעלה חלודה בבסיס צבאי נטוש, שבורים כמו צעצוע מקולקל מפלסטיק זול, רצוצים כמו ראשו של נחש משקפיים, מעוכים כמו רסק של תינוקות שפג תוקפו ומרוסקים כמו הפועל ת"א כך הם נשמעים טובים ומשכנעים יותר.
TRACKS
A1 In-Between Alive & Dead
A2 Just Like Muddy Waters
A3 Liars' Club
A4 Misery Vs. The Blues
A5 Popeye Is A Sailor
A6 Shake (This Damn Place Up)
A7 Abraham Lincoln, Vampire Slayer
A8 Hex Attached
A9 Knocked Out Cold
B1 Every Note I Pick Is Probably Wrong
B2 There's Nothing Like Everything You Ever Said Before
B3 Belly Of The Beast
B4 Brag About My Band
B5 Businessmen In Memphis
B6 Colossus Femella
B7 Ed Wood Would
B8 House Of Bricks
B9 If I Could Write Like Harper Lee